Az EU 2012-től szigorít

Összekapcsolható-e a motorgyártás a környezetvédelemmel?
Igen, az általunk vizsgált esetben a két fogalom tökéletesen kiegészíti egymást. Ez azért is fontos, mert 2012-től az Európai Unió szigorú rendelkezést vezet be, amely szerint az autók szén-dioxid-kibocsátása nem haladhatja meg a kilométerenkénti 120 grammot. Ha ennek a feltételnek nem felelnek meg a járművek, akkor a gyártó cég súlyos bírságra számíthat.

 

A Meta szakemberei szerint a fent említett feltétel leginkább gázüzemű motor beépítésével valósulhat meg. Ennek a problémának a megoldására kezdett a cég fejlesztésekbe. Legfontosabb célként az üzemanyag-felhasználás és a szén-dioxid-kibocsátás jelentős csökkentését, valamint a teljesítmény és a nyomaték növelését fogalmazták meg. A gázüzemű motorok kormot egyáltalán nem, szén-monoxidot, el nem égetett szénhidrogént és nitrogén-oxidot pedig lényegesen kevesebbet bocsátanak ki. Ez hatalmas előnyt jelent a hagyományos motorokkal szemben.

A közeljövőben az emberiség két okból is rákényszerül ilyen motorok használatára. Egyrészt mert saját bőrünkön fogjuk érezni, hogy elkerülhetetlen az egyre tudatosabb környezetvédelem, másrészt pedig az uniós rendelkezések is köteleznek erre.

Hamarosan piacra kerül a Meta földgázüzemű motorja, amely remélhetőleg népszerű lesz az autóhasználók körében, a kormányok pedig olcsóbb tankolás lehetőségével vagy adókedvezménnyel ösztönzik a vásárlókat.

(Forrás: Népszabadság, Specht
Hedvig, Szily Bernadett, 2008. május 15.)